جمعه ۱۳۹۶/۶/۲۴ - ۱۲:۷
AT&T , مایکروسافت, پلتفرم , اینترنت اشیاء
شرکت AT&T کار بر روی یک پلتفرم مدیریت اینترنت اشیاء به نام Operations Center را آغاز کرده است که هدف آن ساده‌تر کردن راه شرکت‌ها برای پیگیری و نظارت بر دارایی‌های اینترنت اشیاء است.

این پلتفرم با همکاری شرکت مایکروسافت ساخته شده است و بر روی پلتفرم ابری Azure اجرا می‌­شود؛ همچنین متکی بر Azure Cosmos DB و Power BI مایکروسافت می­‌باشد. شرکت AT&T اعلام کرده این همکاری تا زمان عرضه این پلتفرم ادامه خواهد داشت.

 

به گفته شرکت AT&T پلتفرم Operations Center از دستگاه­‌ها، پروتکل­‌های ارتباطی، شبکه­‌ها و محیط­‌های ابری مختلفی پشتیبانی می­‌کند. همچنین این پلتفرم دارای یک داشبورد داخلی است که به کاربران اجازه می­‌دهد داده‌‌ها را تصویرسازی کنند یا با استفاده از API ها این داشبورد را با سیستم­‌های موجود ادغام کنند.

 

Michael Angiulo نایب رئیس مایکروسافت: «ما از همکاری با شرکت AT&T خوشحال هستیم چرا که از طریق این همکاری و با به کارگیری خدمات ابری Azure می­‌توانیم برای مدیریت دارایی­‌های اینترنت اشیاء کنترل بیشتری به کاربران‌مان بدهیم. تکنولوژی­‌های ترکیبی ما می­‌تواند به مشتریان کمک کند تا به سرعت راهکارهایی را که عملیات روزمره آن‌ها را بهبود می­‌بخشد به کارگیرند.»

 

شرکت AT&T در اعلان دیگری در زمینه اینترنت اشیاء گفته قراردادی را با شرکت­‌های Mobike و کوالکام برای پشتیبانی از پلتفرم اشتراک دوچرخه شرکت Mobike امضا کرده است. به طور خلاصه، شبکه 4G LTE شرکت AT&T در کنار مودم MDM9206 LTE IoT شرکت کوالکام قرار است ارتباط دوچرخه‌های متصل شرکت Mobike را فراهم کنند و از اپلیکیشن موبایل نیز پشتیبانی کنند.

 

شرکت AT&T اعلام کرد پلتفرم Operations Center تا پایان سال برای مشتریان در دسترس خواهد بود.