سه‌شنبه ۱۳۹۷/۳/۲۹ - ۲۲:۲۳
ایفای نقش اینترنت اشیاء در بازار ورزش
اخیرا نوآوری و تکنولوژی به صنعت ورزش نیز راه پیدا کرده است. شرکت‌های ورزشی سنتی متوجه اهمیت دنبال کردن جدیدترین روند نوآوری برای حفط جایگاه خود شده‌اند.
اینترنت اشیاء باعث شده تا شرکت‌های نوآور جدید فرصتی برای وارد شدن به بازاری که مدت‌ها تحت سلطه‌ی چند نقش‌آفرین سنتی بود پیدا کنند.

امروزه ورزش به یکی از بازارهای اصلی اشیاء متصل و اینترنت اشیاء تبدیل شده است.
به طور کلی، دو نوع شیء متصل داریم: اشیاء متصل عمومی مانند ساعت‌های هوشمند و دستبندهای بررسی فعالیت، و اشیاء متصل اختصاصی مانند پدال، راکت و توپ‌ها

استفاده از اشیاء متصل در ورزش دو هدف اصلی را دنبال می‌کند، اولین هدف این است که کارایی بازی اندازه‌گیری شود و هدف دیگر افزایش ایمنی و امنیت ورزشکاران است.

در این زمینه برندهای ورزشی استراتژی‌های متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. شرکت‌های بزرگ پوشاک ورزشی مجبور شدند با اینترنت اشیاء سازگار شوند تا بتوانند همچنان نوآور باقی بمانند. شرکت‌هایی مانند Adidas و Under Armour که به ترتیب Endomondo   و Runtastic مزیت رقابتی این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

از طرفی شرکت‌های لوازم جانبی ورزشی مانند Garmin و Polar نیز به طور پیوسته در زمینه‌های دیگری مانند تناسب اندام، گلف و شنا فعالیت‌ می‌کنند. آنها همچنین با معرفی دستبندهای متصل خود، حضور خود را در بازار افزایش می‌دهند.
برای آن دسته از کسب و کارهایی که بر روی لوازم الکترونیکی مصرفی تمرکز دارند نیز گوشی‌های هوشمند دستگاه متصل اصلی باقی می‌ماند. این شرکت‌ها برای گسترش حضور بازار، به شدت به مشارکت با مارک‌های اصلی پوشاک نیاز دارند مانندApple  و  Nikeو یا HTC و Under Armor  .

دو گروه ایفای نقش‌ کننده اصلی وجود دارد: ارائه‌دهندگان تکنولوژی‌های پوشیدنی و تولیدکننده‌های سنسورها. تولیدکنندگان قدیمی‌تر سعی دارند تا حجم بیشتری از بازار عمومی را تسخیر کنند و جدیدترها بهترین ورزشکاران و افراد حرفه‌ای را هدف گرفته‌اند.


با افزایش تعداد برنامه‌های کاربردی و دستگاه‌های متصل، غول‌های اینترنتی در تلاش هستند تا با ارائه‌ی یک پلتفرم مانند GoogleFit، HealthKit و WatchKit و اپل، اکوسیستمی برای داده‌های ورزشی شخصی ایجاد کنند.

برچسب‌ها