سه‌شنبه ۱۳۹۷/۸/۱۵ - ۱۴:۹
انتظار می‌رود بازگشت سرمایه در پروژه‌های اینترنت اشیاء در کمتر از سه سال اتفاق بیفتد!
با توجه به نظرسنجی جدیدی که توسط Fujitsu منتشر شده، فناوری اینترنت اشیاء (IoT) به دوران بلوغ خود رسیده است. رهبران کسب‌ و ‌کار و فناوری اطلاعات انتظار دارند که نتایج قابل ملاحظه‌ای در کمتر از سه سال دریافت کنند. این انتظار نشان‌دهنده‌ این موضوع است که دوران آزمایشی پروژه‌های ساده‌ی اینترنت اشیاء تمام شده است.

فوجیتسو IDG Connect را به منظور به دست آوردن اطلاعات در مورد نحوه‌ استفاده شرکت از تکنولوژی اینترنت اشیاء و همچنین سنجش انتظارات صنعت به کار گرفت. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که اینترنت اشیاء در حال حاضر به مراتب فراتر از یک تکنولوژی در حال ظهور است و تأکید میکند که شرکتها تمایل دارند با استفاده از اینترنت اشیاء درآمد خالص شرکت را بالا ببرند.

تقریبا سه چهارم از پاسخ‌دهندگان (۷۳ درصد) تأیید کرده‌اند که گسترش اینترنت اشیاء پیشرفت‌هایی فراتر از مراحل تست و بازار داشته است. بررسی فوجیتسو توسط IDG Connect نشان می‌دهد که تقریبا یک سوم آن‌ها (۳۱ درصد) انتظار بازگشت سرمایه در پروژه‌های اینترنت اشیاء را در یک یا دو سال آینده داشته‌اند و ۵۶ درصد انتظار داشته‌اند که سود‌دهی در سه سال آینده اتفاق بیفتد.

با توجه به پیچیدگی اینترنت اشیاء، شرکت‌ها با ارائه‌ خدمات و تجهیزات به گسترش اینترنت اشیاء کمک می‌کنند. با این حال، نظرسنجی نشان می‌دهد که تأمین‌کنندگان نتوانستند کار خود را به خوبی ارائه دهند. با توجه به نظزسنجی، از جمله نگرانی‌های عمده می‌توان نیاز به پشتیبانی بهتر (۲۴ درصد)، همکاری نزدیک‌تر به طوری که فروشندگان نیازهای منحصر به فرد مشتری را درک کنند (۲۳ درصد)، تمایل به قیمت پایین‌تر (۲۰ درصد)، انعطاف‌پذیری بیشتر در قراردادها (۱۷ درصد) و دسترس‌پذیری آسان خدمات (۱۵ درصد) را نام برد.

جان والش در فوجیتسو ایرلند گفت: "امروزه پوشش اینترنت اشیاء بسیار حائز اهمیت است و این موضوع در آینده مهم‌تر نیز می‌شود و حتی می‌تواند شامل آسمان نیز بشود. ۳۸٪ از پاسخ‌دهندگان در حال حاضر در زمینه‌ی اینترنت اشیاء مشغول به فعالیت‌اند و نتایجی را ارائه می‌دهند. مهم است توجه داشته باشید که اینترنت اشیاء از اجزای حیاتی تحولات دیجیتال است و روشی‌ است که شرکت‌ها توسط آن، محصولات جدید و خدمات خود را توسعه می‌دهند ".

یواس‌دی بیورهارد، رئیس راه‌ حل‌های کسب ‌و ‌کار دیجیتال در فوجیتسو در EMEIA، اظهار داشت: "با توجه به نظرسنجی، فناوری‌های اینترنت اشیاء در حال ورود به دوران بلوغ خود در گستره وسیعی از بازارهای عمودی هستند. فوجیتسو برای به دست آوردن بیشترین ارزش از اینترنت اشیاء بر روی گسترش فناوری‌هایی که در طولانی‌مدت دوام می‌آورند و به صورت بی‌نقص کار می‌کنند متمرکز شده است تا مشتریان را از حداکثر بازدهی مطمئن سازد. نتایج حاصل از نظرسنجی به وضوح نشان می‌دهد که شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اینترنت اشیاء بهره می‌برند. این باید یک انگیزه قانع‌کننده برای هر سازمانی باشد که هنوز هم در مورد ارزش به دست آمده‌ در کسب و کار توسط اینترنت اشیاء تردید دارد."

نظرسنجی فوجیتسو همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌ها از اینترنت اشیاء برای برآوردن طیف وسیعی از اهداف خود استفاده می‌کنند که فراتر از بهره‌وری فرآیندها است. بیشترین پاسخ‌ها در زمینه بهبود سلامت و ایمنی (۴۷ درصد)، افزایش امنیت (۴۷ درصد)، استفاده از داده‌های جدید و در دسترس برای ایجاد استراتژی‌های دقیق (۴۷ درصد) و همچنین بهبود تعمیر و نگهداری (۴۶ درصد ) بوده است.

علاوه بر این، در حال حاضر ۴۵ درصد از کسب ‌و ‌کارها از اینترنت اشیاء برای ایجاد فرصت‌های جدید درآمدزایی استفاده می‌کنند و یک چهارم از پاسخ‌دهندگان بزرگ‌ترین فرصت را مختص پرداخت هزینه‌های حقوقی برای اضافه کردن ارزش به محصولات، داده‌ها یا خدمات می‌دانند. علاوه بر این، بیش از یک پنجم (۲۲ درصد) پاسخ‌دهندگان به توانایی ایجاد خدمات بهتر و متمایزتر با هزینه کم‌تر برای جذب مشتری‌های جدید اشاره کردند.